7 درس عبرت آموز و الهام بخش که باید از بهترین بازاریابان سال 2014 آموخت.

بهترین بازاریابان
یکی از بهترین روش های یادگیری در صنعت بازاریابی محتوا، مطالعه و بررسی فعالیت هایی است که سایر فعالان حاضر در صنعت در این زمینه انجام می دهند. در طول 3 سال گذشته این اقبال را داشته ایم که صنعت بازاریابی محتوا را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و به شناسایی افرادی بپردازیم که باعث شده اند دیدگاه جدیدی را نسبت به بازاریابی محتوای موفقیت آمیز به دست آوریم.
امروز با افتخار به معرفی اسامی فینالیست های بازاریابی محتوای سال می پردازیم که هر یک از آنها در زمینه های زیر به صورت تخصصی فعالیت می کنند:
  • محتوای بصری: برد والترز، مدیریت رساشنه اجتماعی، Lowe’s Home Improvement
  • استراتژی محتوا: برایان رودز، ویراستار اجرایی، آزمایشگاه رسانه های دیجیتال اینتل
  • همکاری متقابل و تأثیرگذار با مشتری: جس دسجاردین، مدیر رسانه اجتماعی و بخش وکالت، توریسم در استرالیا
  • داستان سرایی: رنه ریچاردسون، مدیر بازاریابی برند جهانی، کاترپیلار
  • Omnichannel: سوزان هلس تب، وی پی اجرایی بازاریابی، هتل ها و استراحتگاه های چهارفصل
  • بازاریابی هدفمند: کارن گرتی، مدیر ارشد بازاریابی و رسانه، New York City Ballet
در حالی که همواره در حال تحسین و معرفی افرادی هستیم که در زمینه بازاریابی محتوا فعالیت چشم گیری داشته اند، آگاهی نسبت به این مطلب که آنها متخصص در انجام چه نوع فعالیت هایی می باشند، اهمیت بیشتری دارد. از این رو می توانیم از انها درس های زیادی را یادبگیریم و از این درس ها در برنامه های خود استفاده کنیم.
از این رو بیایید نگاهی به فعالیت های آنها در طول سال گذشته بیاندازیم که الهام بخش ما در این زمینه بوده اند:
1.جست و جو به منظور یافتن راه های جدید جهت همکاری با افراد تأثیرگذار
 
شرکت Lowe’s چند طراح مشهور و مام بلاگر را استخدام کرده است به این منظور که حساب اینستاگرام شرکت را برای چند روز اداره کنند. طراحان مشهوری مانند گریس بونی از DesignSponge تصاویر الهام بخشی را در حساب اینستاگرام شرکت پست می کنند و به منظور انجام این کار پایگاه طرفداران خود را به Lowe’s معرفی کردند. این ایده ای فوق العاده است که از سوی تیم رسانه اجتماعی مستقر در شرکت مطرح شده که به طرز شگفت انگیزی با استعداد هستند و توسط برد والترز مدیر رسانه اجتماعی مدیریت می شوند.
2.از کار با شبکه های جدید نترسید.
 
سری #lowesfixinsix که بر روی Vine قرار داده شده است، امسال بسیار مورد توجه قرار گرفته است و البته لیاقت این مقدار توجه را نیز دارد. دلیل اینگونه توجهات این است که این سری موفقیت آمیز به خوبی می داند چگونه به فعالیت در زمینه بازاریابی محتوا بپردازد، در حالی که ما همچنان در مرحله یادگیری به سر می بریم.
علاوه بر این در برنامه Pin.Pack.Go متعلق به هتل ها و استراحت گاههای چهارفصل که بر روی پین ترست (که یکی از پیشگامان صنعت بازاریابی محتوا می باشد.) قرار داده شده است، از مهمانان دعوت شده است تا با انتخاب خود و از طریق یکی از بوردهای پین ترست به ارائه یک برنامه سفر سفارشی در یکی از هتل ها و یا استراحت گاههای چهارفصل بپردازند.
3.به منظور بیان داستان های خوب و تأثیرگذار، یک نمونه اولیه کلاسیک را در نظر بگیرید.
 
برایان رودز ویراستار اجرایی در آزمایشگاه رسانه های دیجیتال اینتل می گوید: “بازاریابی به طرز سنتی بر روی ظواهر، احساسات و پیام رسانی تمرکز می کند. به عقیده ما برخورداری از یک روایت استوار و نامتناقض، بافت همبند و حیاتی دیگری است که بازاریابان باید در نظر بگیرند. در این زمینه گامی به عقب بر می داریم و نگاهی به داستان سرایی سنتی می کنیم و به این مسئله می پردازیم که به چه دلیل برخی داستان ها و روایت های خاص تأثیرگذار بوده اند و عملکرد موفقیت آمیزی داشته اند.”
رودز عقیده دارد که با استفاده از داستان ها، به ویژه روایت های کهنی مانند “سفر قهرمان”، شرکت هایی مانند اینتل می توانند به خلق مطالبی بپردازند که برای مخاطبان خاطره انگیزتر و انگیزه بخش تر باشد.
مطمئناً در زمینه علاقه و تمایل به نوآوری همراه با ترکیبی از رسانه، برند و فن آوری با رودز کاملاً هم عقیده هستیم.
برای مثال مدیریت شراکت با VICE Media بر عهده رودز بوده است، این شرکت تولید کننده برنامه بسیار محبوب و تحسین شده The Creator Project  بوده است. این برنامه برای مدت زمان طولانی یکی از برنامه های مورد علاقه ما در CMI بود و زیباترین نمونه های هنر و نوآوری در این برنامه توسط فن اوری امکان پذیر شده است.
4.از مشتریان خود قهرمان بسازید.
 
شرکت توریسم استرالیا توانست بیش از 900 عدد از تصاویری را که به صورت روزانه از سوی طرفدارانش در فیس بوک و اینستاگرام دریافت می کرده است را به طرز ماهرانه ای جمع آوری کند. و این یکی دیگر از دلایل عملکرد موفقیت آمیز و تحسین برانگیز جس دسجاردینز مدیر رسانه اجتماعی و بخش وکالت این شرکت می باشد. این شرکت نسبت به هر شرکت توریسم دیگر در جهان عملکرد موفقیت آمیز تری داشته است و بر اساس دو اصل مهم به این موفقیت دست یافته است: محتوای تولید شده توسط کاربران و خلق مشترک جامعه مجازی با همکاری متقابل با مخاطبان. دسجاردینز می گوید: “هدف ما این است که از مخاطبان خود قهرمان بسازیم. مصرف کنندگان می توانند بسیار سریع تر از آنچه که ما می توانیم، جایگاههای مهم را برای ما به دست آورند.”
5.حتی در صنایع خسته کننده نیز می توان با استفاده از بازاریابی محتوا فضای شادی آوری ایجاد کرد.
 
چه کسی گفته است که فضای کسب و کارهای شرکت به شرکت (کسب و کارهایی که شرکت های دیگر مشتریان آنها هستند، نه مردم عادی. مترجم.) باید خسته کننده باشد؟ کاترپیلار با استفاده از کمپین Built for It چشم های بسیاری را خیره خود کرده است. در اولین فیلم ویدیوئی که منتشر کرده است، به معرفی تجهیزات عظیم خود پرداخته و بیش از 2 میلیون بازدیدکننده به دست آورده است.
رنه ریچاردسون، مدیر بازاریابی برند جهانی شرکت، این کمپین جدید را به عنوان یک گام مهم جهت تبدیل شدن به یک برند جاویدان معرفی کرده است. او در مصاحبه ای که انجام داده است، این گونه می گوید: “ما قصد داشتیم بیشتر به معرفی و تبلیغ برند بپردازیم. به جای اینکه تمرکز اولیه خود را به افزایش مقبولیت برند در جامعه و تبلیغ هویت برند اختصاص دهیم، سعی کردیم ارتباط متقابل قابل قبولی را با مصرف کنندگان برقرار سازیم و از این ارتباط متقابل در جهت رشد هر چه بیشتر برند استفاده کنیم.  دومین و سومین سری از فیلم های ویدیویی این کمپین نیز بسیار موفق و تأثیر گذار بوده اند.”
6.برند شما می تواند علاوه بر مشتریان، کارمندان را نیز تحت تأثیر قرار دهد.
 
کمپین موفق کاترپیلار نه تنها برای جذب مشتری بیشتر بسیار تأثیرگذار بود، بلکه برای کارمندان نیز بسیار انگیزه بخش بود. ریچاردسون می گوید: ” وقتی متوجه این مطلب شدم که فیلم های ویدیوئی برای کارمندان نیز بسیار تأثیر گذار و انگیزه بخش بوده اند، به شدت غافلگیر شدم. کارمندان باعث شدند فیلم های ویدیوئی به مقدار زیادی در رسانه های اجتماعی گسترش یابند و همچنین آن را در میان دوستان و افراد خانواده خود نیز پخش کردند. تصور می کنم آنها به شدت به شرکتی که در آن کار می کنند، افتخار می کنند.”
7.استفاده از عناصر هنری را نیز در نظر بگیرید.
هنر در کسب و کار
کارن گرتی مدیریت ارشد بازاریابی و رسانه در نیویورک سیتی بالت، به منظور راه اندازی نمایش های هنری مدیریت امور را بر عهده گرفت و برنامه بلندپروازانه ای را جهت جذب تماشاچیان جدید به مراسم باله به مرحله اجرا درآورد و در این برنامه از هنرمندان بصری برای همکاری با اعضای گروه دعوت به عمل آورد.
گرتی می گوید 70% از تماشاچیان نمایش ها گفته اند که برای اولین بار است که به تماشای نمایش ها آمده اند و 7% از آنها نیز برای دومین بار به باله ی سیتی آمده بودند.
ایمیل: info[at]saeedvafaee.ir
منبع :  http://contentmarketinginstitute.com
فهرست